بهداشت و سلامتی پزشکی

سلامت قلب

توسط mahdieh

سلامت قلب

باید قلبتان سالم باشد تا بتوانید خوب زندگی کنید و عشق بدهید و عشق بگیرید. باید قلبتان سالم باشد تا زندگی به کامتان باشد و ارتباط اعضای خانواده محکم‌تر و صمیمی‌تر باشد. وقتی قلب همه اعضای خانواده از بچه‌ها گرفته تا پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها سالم باشد خیال همه راحت است و بساط عاشقی به راه.
باید سبک زندگی‌تان سالم باشد تا بچه‌ها هم یاد بگیرند و همان سبک را ادامه دهند. اگر می‌خواهید شاهد این باشید که بچه‌ها و اعضای خانواده‌تان در سلامت کامل رشد و زندگی می‌کنند باید برخی از عادت‌ها را کنار بگذارید و عادت‌های خوب را وارد زندگی‌تان کنید. در ادامه به شما می‌گوییم چه کنید تا قلب خودتان و تک‌تک اعضای خانواده‌تان در سلامت کامل باشد.
ghalb-salem1
الگوی خوبی برای بچه‌ها باشید

زمانی که می‌بینید فرزندتان بیشتر ساعات روز را در خانه و مقابل تلویزیون یا کامپیوتر می‌گذراند و یا عشق فست‌فود و هله‌هوله است، نقشتان پررنگ‌تر می‌شود. باید بدانید که این عادت‌ها خطر ابتلا به دیابت و چاقی کودکان را بالا می‌برد. برای همین هم باید یک الگوی خوب برای بچه‌هایتان باشید.

خودتان ورزش کنید و غذاهای سالم در برنامه غذایی‌تان بگنجانید تا بچه‌ها هم از شما یاد بگیرند. در این صورت هم خودتان را از خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی نجات داده‌اید و هم به بچه‌هایتان می‌آموزید تا فعال‌تر باشند و تغذیه سالمی در پیش بگیرند.

Fresh fruits and vegetables surrounded by a heart shaped measuring tape on white background

همه افراد خانواده دور سفره

درست است که مجبورید چند شیفت کار کنید. اما دور هم غذا خوردن هم یکی از کارهای واجب روزانه است. سرپا غذا خوردن، بلعیدن یک ساندویچ در نزدیک‌ترین فست‌فود محل کار یا زندگی‌تان، سیر کردن شکم با غذاهای ناسالم به سلامت قلبتان آسیب می‌زند.

برای با هم بودن و با هم غذا خوردن وقت بگذارید. در این صورت بچه‌ها یاد می‌گیرند به کانون خانواده احترام بگذارند و غذاهای سالم‌تری بخورند. علاوه بر این زمانی را پیدا می‌کنید که در کنار اعضای خانواده باشید و از حال هم بیشتر خبردار شوید که خود این مساله هم به سلامت قلب و روحتان کمک می‌کند. اینکه تنها نیستید و هستند کسانی که دوستتان دارند و شما هم آنها را دوست دارید.

خانوادگی ورزش کنید

اگر خودتان اهل ورزش باشید بچه‌ها و دیگر اعضای خانواده هم تشویق می‌شوند که ورزش کنند. لازم نیست خانوادگی به باشگاه بروید. از هر فرصتی برای بازی و تفریح استفاده کنید. کوه بروید. بعد از شام به پارک سر خیابان سر بزنید. قایم موشک بازی کنید. والیبال بازی کنید. هر از گاهی با بچه‌ها استخر بروید. بدمینتون بازی کنید و غیره. همین بازی‌های ساده، هم قلبتان را سالم‌تر نگه می‌دارد و هم روابط خانوادگی را مستحکم‌تر می‌کند.

ghalb-salem2

کنترل حجم غذایی

از آنجایی که در رستوران و فست فودها حجم غذایی که سرو می‌شود زیاد است باید حواستان به میزان غذایی که می‌خورید باشد. قرار نیست هر غذا و به هر میزانی که سر میز می‌آید را تمام و کمال میل کنید. قبل از سیر شدن کامل دست از غذا بکشید.

به مغزتان مهلت دهید تا سیگنال‌های سیری را ارسال کند. به خاطر اینکه این روزها تولیدکنندگان مواد غذایی برای اینکه طعم محصولاتشان را بهتر کنند در استفاده از روغن و نمک و قند کوتاهی نمی‌کنند. این کار را به بچه‌هایتان هم یاد بدهید.

از یک دکتر تغذیه کمک بگیرید

اگر خدای نکرده خودتان یا یکی از اعضای خانواده‌تان مشکل قلبی دارید و تصور می‌کنید که به یک برنامه و رژیم غذایی مناسب برای سلامت نیاز دارید که به تنهایی نمی‌توانید از عهده آن بر بیایید به متخصص تغذیه مراجعه کنید.

متخصص تغذیه بهتر می‌تواند به شما کمک کند.در حالت عادی بی‌تحرکی، استرس، هله‌هوله، غذاهای چرب، فست فودها و غذاهای ناسالم دیگر را کنار بگذارید. میوه و سبزیجات فراوانی وارد برنامه غذایی‌تان بکنید. غم و غصه را از خود و خانواده‌تان دور کنید و با قلبی سالم و زنده لحظه‌ها را زندگی کنید. سالم و تندرست باشید.
(Visited 38 times, 1 visits today)
  
کانال گردشگری

درباره نویسنده

mahdieh

Leave a Comment