محتوای تولید شده توسط کاربر – دانشنامه تصویری برتر

Blog

محتوای تولید شده توسط کاربر

by اخبار, علوم کاربردی, فناوری, گوناگون in نوامبر 16, 2015

محتوای ایجاد شده توسط کاربر اینگونه تعریف می‌شود: «هر شکلی از محتوا شامل مطالب وبلاگ‌ها ویکی‌ها بحث‌های گروهی پست‌ها فایل‌های صوتی و تصویری تصاویر دیجیتالی و سایر اشکال رسانه که توسط کاربران یک سیستم آنلاین ایجاد می‌شود و اغلب از طریق وب سایت‌های اجتماعی در دسترس قرار می‌گیرد».

این کار در طول سال ۲۰۰۵ میلادی به شکل گسترده‌ای انجام شد ودر وب سایت‌ها و همین‌طور تشکل‌های تولید محتوا در رسانه‌های نوین گسترش یافت.

این شیوه از ایجاد محتوا در حوزه‌های مختلف از جمله پردازش مسئله و خبر و پژوهش کاربرد دارد و نشان‌دهنده گسترش تولی رسانه از طریق فناوری‌های جدید است که برای عموم مقرون به صرفه و در دسترس می‌باشد. علاوه بر فناوری‌های جدیدی که بیان شد محتوای تولید شده توسط کاربر ممکن است که ترکیبی از منابع آزاد نرم‌افزارهای رایگان و قوانین انعطاف‌پذیر یا موافقت‌های مرتبط به منظور کاهش بیشتر موانع همکاری را استفاده نماید. مهارت‌سازی و کشف (یو جی سی) در دهه اخیر محبوبیت خاصی یافته چراکه هر روز کاربران بیشتری به رسانه‌های اجتماعی و وب سایت‌های محتوا محور می‌پیوندند. گاهی اوقات یو جی سی تنها بخشی از یک وب سایت را در بر می‌گیرد. به عنوان مثال وب سایت‌های بسیاری وجود دارند که محتوای آنان را مسئولان آماده می‌کنند اما بررسی‌های متعدد کاربران از اجناس فروخته شده توسط کاربران وب سایت ثبت می‌شود. یو جی سی اغلب توسط مسئولین وب سایت‌ها به شکل کلی یا جزئی بررسی می‌شود تا از وجود محتوای موهن تخلفات حق کپی و یا فقط مرتبط بودن مطلب با غالب کلی سایت اطمینان حاصل شود. اما اغلب برای اینگونه محتوا یا اصلاً بهایی در نظر گرفته نمی‌شود یا اینکه مقدار آن بسیار ناچیز است. در نتیجه مراکز داده در جهان هم اکنون مملو از یو جی سی‌های فراوان است که علاوه بر ایجاد دارایی بسیار ممکن است در بر دارنده داده‌های باشند که توسط بعضی بدیهی فرض می‌شوند. دانشگاه الینویز در تحقیقی این نتیجه را گرفت که یک سوم از تمام یو جی سی جهان چه با هدف تقویت وچه با هدف بدنام کردن یک محصول تقلبی هستند.

محتوای تولید شده توسط کاربر

محتوای تولید شده توسط کاربر

ملزومات کلی

ظهور محتوای ایجاد شده توسط کاربر نوعی تغییر درکارکرد سازمان‌های رسانه‌ای ایجاد کرد وآن فراهم آوردن امکانات برای آماتورها به منظور نشر محتوای خودشان به جای ایجاد محتوای آنلاین بود. محتوای ایجاد شده توسط کاربر به عنوان رسانه شهروند نیز شهرت دارد که در تضاد با رسانه بسته بندی شده قرن گذشته می‌باشد. رسانه شهروند بر اساس نظر مخاطب و پوشش خبری می‌باشد. افراد نظرات و داستان‌های خود را به شکل فایل‌های صوتی وتصویری ایجاد شده توسط کاربر به اشتراک می‌گذارند. مورد اول پروسه‌ای دو طرفه است که در تضاد با پروسهٔ یک طرفه دومی است. رسانه دو طرفه یا محاوره‌ای ویژگی اصلی وب دو ((Web 2.0 می‌باشد که فرد را تشویق به انتشار محتوای خود و اظهار نظر بر محتوای دیگران می‌کند؛ بنابراین از زمان ایجاد رسانه جدید نقش مخاطب غیر فعال تغییر کرده و تعداد بی شماری از کاربران فعال در این حوزه از فرصت تعامل به خصوص در فضای اینترنت استفاده کرده و به ایجاد محتوای مستقل خود دست بزنند. آزمایش‌های مردمی باعث ایجاد نوآوری‌هایی در صدا و هنرمندان و تکنیک‌ها شدند که در رسانه‌های اصلی و مهم استفاده می‌شوند. امروزه مخاطبین خلاق و فعال با رسانه‌های نسبتاً در دسترس ابزارها و برنامه‌های زیاد در حال ازدیاد می‌باشند که فرهنگش مخاطبین جهانی و رسانه‌های جمعی را تحت تأثیر قرار داده است. او ای سی دی سه مکتب کلی را برای یو جی سی تعریف می‌کند: یک: الزامات انتشار: در حالی که یو جی سی می‌تواند توسط یک کاربر تولید شود و هرگز در جای خاصی انتشار نیابد در این جا تمرکز ما بر کارهایی است که جایی منتشر شده‌اند ودر وب سایتی در دسترس همه افراد و یا گروه خاصی از افراد (مثل دانشجویان یک دانشگاه) قرار می‌گیرد. این راهی مفید برای حذف کردن ایمیل‌ها و پیام‌های سریع دو طرفه می‌باشد. دو: تلاش خلاقانه به معنای ایجاد یک کار جدید یا تغییر یک کار موجود برای ساخت یک اثر جدید می‌باشد بدین معنا که فرد باید ویژگی جدید منحصر به خود را به کار بیفزاید. یو جی سی اغلب یک شاخصه همکار گونه برای تلاش خلاقانه است مشابه با وب سایت‌هایی که در آن کاربران می‌توانند به شکل تعاملی به تصحیح و تغییر بپردازند. به عنوان مثال کپی کردن بخشی از یک برنامه تلویزیونی و بارگذاری آن بر روی یک وبسایت اشتراک گذاری ویدئو نمی‌تواند یو جی سی فرض شود. اما اگر کاربر اقدام به بارگذاری عکس‌های خود کرده و یا نظراتش را در یک وبلاگ بنویسد و یا اقدام به ایجاد ویدئو موسیقی جدیدی کند آن را یو جی سی می‌نامیم. اما تعریف حداقل میزان تلاش خلاقانه بسیار مشکل و وابسته به موقعیت است. سه: ایجاد محتوا خارج از نرم‌های حرفه‌ای: محتوای ایجاد شده توسط کاربر معمولاً خارج از ضوابط حرفه‌ای ایجاد می‌شود. این نوع محتوا معمولاً بازار رسمی و تجاری خاصی ندارد. حتی در بسیاری از موارد ممکن است یو جی سی توسط افراد غیر حرفه‌ای که انتظار درآمد و شهرت را ندارند نیز انجام شود. عوامل بر انگیزاننده عبارتند از: به دست آوردن میزانی از شهرت یا پرستیژ و میل زیاد به اظهار عقاید شخصی.

Social media hands

Social media hands

social network - people and speech bubbles

social network – people and speech bubbles

امروزه همه نوع برند مشتاق ورود به یو جی سی و شبکه‌های اجتماعی هستند. اما اقدام کور کورانه و بدون هدف ممکن است که به تجربه‌ای غیر رضایت بخش منجر شود. خیلی از شرکت‌ها ممکن است که از شما بخواهند نظرات خود را خیلی راحت و آزادانه در صفحه‌ای از فیسبوک بیان کنید. اگر کاربر نظری دهد که عموم را از آن کالا دور کند این اقدام می‌تواند اقدامی نابود کننده باشد؛ بنابراین مثل هر محیط دیگری در درجه اول مهم این است که بدانید کجا می‌روید و چطور می‌شود به آنجا رسید. کپی کردن از سایر فایل‌ها نیز می‌تواند نوعی محتوای ایجاد شده توسط کاربر در نظر گرفته شود. عمل کپی کردن یک کار به خودی خود یک اقدام انگیزشی برای کاربر است و سلیقه وی را نیز نشان می‌دهد. Digg.com, StumbleUpon.com, and leaptag.com از جمله وب سایت‌هایی هستند که در آنها چنین لینک‌هایی را می‌توان یافت. اوج این لینک سازی‌ها به خوبی سلیقه فرد را در جامعه نشان می‌دهد و او را فردی منحصر به فرد می‌سازد.

 

اگر به مقاله ی بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو و دنبال این هستید چگونه طراحی سایت خود را بهتر کنید میتونید به این سایت مراجعه کنید

Leave a Reply